FANDOM

Ai Enma
Status Żywa
Płeć Kobieta
Relacje Ojciec: Nieznany ojciec

Matka: Nieznana matka
Babcia: Nieznana babcia
Kuzyn: Sentarou Shibata
Hajime Shibata
Tsugumi Shibata

Debiut w anime Odcinek 1
Seiyū Mamiko Noto

Ai Enma (閻魔 あい Enma Ai?), znana także jako Piekielna Dziewica (jap. 地獄少女 Jigoku Shoujo?) jest główną protagonistką serii. Występuje w każdym z trzech sezonów Jigoku Shoujo, jednak w Jigoku Shoujo Mitsuganae odgrywa trochę mniejszą rolę. W telewizyjnej dramie jest odgrywana przez Sayuri Iwatę.

Ze względu na charakter obowiązków, które jest zobowiązana wypełniać, Ai może być również zaliczana jako anty-bohater serii. Praktycznie nigdy nie okazuje oznak moralności czy idealizmu, a czasami potrafi również sprzeciwić się nawet tym, którzy starają się ją powstrzymać dla dobra sprawy.

WyglądEdytuj

Ai ma długie, proste, czarne włosy w stylu hime, najczęściej niczym niezwiązane. Jej skóra jest blada, ma duże czerwone oczy, które pierwotnie były brązowe, zanim została pochowana żywcem. Jej usta są lekko różowe. Od ponad czterystu lat utrzymuje wygląd trzynastoletniej dziewczyny.

Jej normalny strój składa się z głównie czarnego seifuku, przypominającego szkolny mundurek japoński, z niektórymi częściami zabarwionymi na biało i czerwono. W momencie gdy zabiera człowieka do Piekła, Ai ubiera zamiast tego (praktycznie całe czarne) kimono z temari, które są ręcznie-tkanymi tradycyjnymi japońskimi piłkami, albo z kwiatowym wzorem. Oba wzory występują na przemian w serii.

CharakterEdytuj

Ai ma chłodną osobowość. Nawet w sytuacjach prowokujących emocje, ona nie reaguje. Dodatkowo, Ai przeważnie milczy i jest poważna. Wydaje się, że odzywa się tylko wtedy, gdy zajdzie taka potrzeba. W przypadku gdy Enma rozmawia w normalnych okolicznościach, mówi o czymś, co wierzy, iż jest wiedzą konieczną dla innej osoby bądź gdy musi kogoś skorygować. Podejrzewa się, że jej zamknięty w sobie charakter jest wynikiem przyzwyczajenia się do ciszy podczas dorastania.

Wraz z postępem serii, Ai zaczyna być bardziej wyrazista oraz ciut mniej chłodna, cicha i poważna, jednak różnica jest bardzo niewielka. Interakcje, które wykonuje wydają się być bardziej zróżnicowane i mniej ponure niż zawsze, zwłaszcza wobec jej ofiar i klientów. W niektórych momentach Ai posuwa się nawet do szydzenia z ofiar, podobnie jak jej asystenci, przed wysłaniem ich do piekła. Wzrosła także jej uwaga i troska wobec niewinnych klientów i ofiar. Przykładem może być czas, kiedy uspokajała kobietę, która prosiła o to by Ren, jeden z kompanów Ai, pilnował jej córki po tym jak popełniła samobójstwo, żeby jej dusza nie trafiła do piekła.

Jak później powiedział Wanyuudou, Ai wciąż ma swoje uczucia, po prostu nie chce ich pokazywać. Okazało się jednak, że Pan Piekła rozkazał jej ukryć swoje emocje. W rzadkich przypadkach Ai przeciwstawia się temu rozkazowi i jej uczucia zaczynają kierować jej działaniami. Pierwsze z serii takich zdarzeń odbywa się pod koniec pierwszego sezonu, kiedy reaguje na akcje Sentarou Shibaty, które ją skrzywdziły. Próbując zemścić się na żyjących potomkach Sentarou - Tsugumi Shibata i Hajime Shibata, ukazuje się prawdziwa nienawiść Ai. Próbuje zmusić Tsugumi do zesłania jej ojca, Hajime, do piekła jednak jej próby okazują się nieskuteczne. Spala także ona świątynię, którą Sentarou zbudował płacząc, co może być oznaką długo ukrywanych silnych emocji, choć nie jest jasne jakimi motywami kierowała się Ai. Jednym z wydarzeń, w którym można zauważyć inne uczucia Ai jest to, w którym musiała wysłać niewinną osobę do piekła ze względu na swoją pracę, mimo tego, że przez to cicho krzyczała w swoim sercu.

BiografiaEdytuj

Przed Jigoku ShoujoEdytuj

Więcej niż 400 lat temu, Ai Enma była normalną dziewczyną żyjącą w odległej wiosce niedaleko gór. Była często prześladowana przez inne dzieci przez jej dziwną osobowość, mając jedynie kuzyna, Sentarou, za przyjaciela. W wieku siedmiu lat Ai była wybrana na ofiarę w starym rytuale, który polegał na poświęceniu siedmioletniej dziewczynki Bogowi Gór, by wioska miała dobre żniwa. Mimo tego, jej rodzice sekretnie poprosili Sentarou by dbał o nią, gdy będzie żyła w górach. Dzięki jej rodzicom, Ai udało się przeżyć ukrywając się w wodospadzie znanym jako Grzbiet Mutsumi, gdzie tylko Sentarou odwiedzał ją przynosząc jedzenie i ubrania na zmianę. Trwało to przez trzy lata. Przez ten czas stosunki Ai i Sentarou rozwinęły się, a nawet zaczęli się romantycznie przyciągać do siebie nawzajem, mimo, że nie przyznawali tego. Tymczasem wioska przechodziła głód, gdyż zbiory były złe. Pewnej nocy Ai została odkryta, gdy grupa chłopców śledziła Sentarou w górach. Próbowała uciec, jednak została złapana i brutalnie sprowadzona z powrotem do wioski. Ai i jej rodzice byli związani, mieli zakryte oczy. Ksiądz odprawił rytuały zanim zostali uderzeni za pomocą łopaty i strąceni do głębokiego dołu w ramach ofiary. Mieszkańcy zmusili Sentarou, by jako pierwszy chwycił łopatę, dla odkupienia grzechów. Podczas gdy Sentarou zaczął już wsypywać ziemię z powrotem do dołu, Ai błagała go o pomoc. Udało jej się nawet przesunąć część opaski na oczy wystarczająco, żeby widziała na jedno z nich. To, co zobaczyła, wstrząsnęło ją. To on był, tym który zakopywał ją i jej rodziców. Zdrada Sentarou zapoczątkowała w niej ogromną nienawiść. Gdy mieszkańcy pochowali ją, przysięga, że będzie ich nienawidzić nawet po śmierci.

Krótko po tym zdarzeniu, Ai ucieka z grobu i z gniewu spala całą wioskę. Przyciągnęła tym uwagę Pana Piekieł, który wchodzi z nią w kontakt. Wyjawia, że dusze jej rodziców trzyma jako zakładników oraz zawiera z nią pakt: w zamian za to, że jej rodzice nie pójdą do piekła, Ai musi działać jako posłaniec ludzkiej nienawiści i zemsty. W celu prawidłowego odgrywania tej roli, Pan Piekła żąda, by Ai zapomniała o własnej nienawiści, przemienić się w bezinteresowną na cierpienie innych oraz stać się po prostu obserwatorem różnych wydarzeń. Jeśli nie przyjęła by tej kary, dusze jej rodziców musiałyby wiecznie przebywać w piekle, stracone na wieczność. Nie mając innego wyjścia, Ai została mianowana Piekielną Dziewicą.

Główne postacie
Ai EnmaWanyuudouRen IchimokuHone OnnaYamawaroKikuri

Więcej z Fandomu

Losowa wiki